Won't someone stop this song.

Dagarna rullar förbi.
En efter en. Nästan fortare än vad man vill att de ska göra.
Rätt som det är en morgon kommer jag vakna med grått hår och se ett rynkigt ansikte i spegeln.
"Oj." Kommer jag tänka. "Vad fort livet gick."

Och det är ju just det det gör.
Det flimrar förbi medan vi koncentrerar oss på det vi tror är viktigt.
Utbildning. Betyg. Ett bra jobb. Hinna med bussen.
Och mitt i allt det där glömmer vi det allra viktigaste.
Att stanna upp. Titta dig omkring.
Vad är egentligen viktigast??
Alla de människor du älskar. När såg du dem senast?
En vecka sedan?
På tok för länge sedan.

Man kan styra sitt eget liv. Även om det verkar svårt ibland.
Det är du som sitter vid ratten. Styr dit du vill.
Och gör det nu. I morgon kan det vara för sent.


Kommentarer
Postat av: jenny

ja du har så rätt :)

2009-08-30 @ 13:16:40
Postat av: jenny

ja du har så rätt :)

2009-08-30 @ 13:16:50
Postat av: Linnéa

så sant.

2009-08-30 @ 22:53:09
URL: http://liinneamaria.blogg.se/
Postat av: Julia

tack för alla tipsen, jag försöker att leva. Men det är sjukt svårt. Men en liten kommentar som din kan göra dagen lite lättare, riktigt bra inlägg där faktiskt. Det fångade upp mig. Livet är en gåta.

2009-08-31 @ 18:01:05
URL: http://ahei.blogg.se/
Postat av: Julia

alla säger att man kommer ur det, men det är så himmla svårt, jag har skadat mig själv i över ett år nu. & jag är fast. Jag börjar bli galen, röster i mitt huvud säger åt mig att göra saker. Det är inte roligt längre..



Men du gör mig faktiskt lite pepp. Fast än att jag inte känner dig.

2009-08-31 @ 20:41:33
URL: http://ahei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0