to make you listen now.

värmen tar kål på mig. nästan.
men jag är glad att den äntligen är här.
men en pool vore inte fel. inte alls.

nu, däremot, är det skönt.
att sitta i sängen med förstret öppet.
en harkrank flaxar omkring med sina långa ben på väggen.

tankarna flödar helt fritt.
hit och dit.
samtidigt som det känns så underbart fint just nu.
finns det en del jag inte får ordning på.
som alltid.

jag har funderat på något speciellt ett par dagar.
en fråga jag fick för några månader sedan.
två. kanske tre.
"varför tror du på Gud?"

ja, varför gör jag det?
jag har inget riktigt bra svar.
annat än att det känns så rätt.
så rätt i mig. i hjärta och hjärna.

jag tror.
för det är väl det man gör som troende.
tror.
jag vet inget egentligen, inte mer än du, men jag tror.
med hela mitt hjärta tror jag.
med hela min kropp och själ.

och det är fint.

Kommentarer
Postat av: matilda

2010-07-01 @ 08:17:38
URL: http://annamatiildas.blogg.se/
Postat av: matilda

sv: åh vad kul att någon mer än jag läst så långt :) visst är den bra? fyran och femman var så spännande att jag knappt kunde lägga ifrån mig den ;) nu känns det nästan som man är en del av gänget haha

2010-07-01 @ 08:19:29
URL: http://annamatiildas.blogg.se/
Postat av: Marie

Fint! Och jag håller med dej! =)

Kramkram!

2010-07-22 @ 09:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0