Det finns inga prinsessor mer.

Jag har egentligen inte tid för det här. Att blogga just nu. Men jag gör det. Ändå. För att jag känner för det. Följer magkänslan. kanske dumt gjort. Men i så fall får jag ta dert senare.
Jag ska snart äta. Mat. Och sedan sätta mig i en linder 4.40. En båt. Inga hjul. Bara en elvisp där bak. Snabbare än en elvisp. Fort som satan går det. Nej. Inte alls. Men snabbare än att vispa grädde. Jag babblar.
Jag ska sätta mig i båten med snabbare-än-elvispen mototn för att ta mig ut till en ö. Min faster hyr en stuga. Nej. Hus är det hon hyr. Hon hyr det i alla fall på ön. Tar en kvart ungefär att åka dit. Med båt. Tar längre tid att simma. 
Jag kanske kör båten själv. Pappa brukar tjata om att jag borde lärar mig att köra båt bra. För-att-sånt-ska-man-kunna. Jag kan köra. Ganska bra. Inte in i den trånga platsen vid brygga dock. Då blir alla andra båtar mos. Ojoj. Inte bra. Båt-mos.
Jag kom hem från stugan i går kväll. Har plockat tre korgar kantareller. Rensat i 4 timmar. Fin helg det. Idag har jag varit hos polisen. Igen. Jag är ingen brottsling. Jag fixade bara leg. Hämtas om fem arbetsdagar. Så bra.
Nu - mat. Sen blir det till att åka båt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

håller med, vi får ta oss tid :) man kan ju bara träffas på stan någon dag

2009-08-05 @ 20:14:10
URL: http://linneahellman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0