But time isn't on my side.

Jag vet inte hur julkänslan infinner sig i år.
Inte är det som när man var liten. När julen alltid var något man gick och väntade på. I veckor väntade man. Kvällen innan julafton var det alltid svårt att somna.
Men det var många år sedan den känslan försvann.
Nu längtar jag inte efter julenpå samma sätt.
Jag längtar dock efter kärleken och genenskapen som kommer med julen. Den är speciell.
I år har julen bara käntas jobbig. Och i går kväll slog det mej varför det känns jobbigare i år.
Mormor.
Saknaden efter henne är så otroligt mycket större vid högtider jag alltid firat med henne. Firade inte förre julen med henne heller, men några dagra senare träffade jag henne.
Nu vet jag att i år kommer jag inte alls träffar henne vid julen. Jag vet att det kommer (troligtvis) dröja många långar år innan jag träffar henne igen.
Något som får mej att se fram emot julen i år är min kusin. Jag ska få träffa henne igen. Det var länge sedan. Alldeles för länge sedan.
Jag ska försöka att leva i nuet. Jag vet att min mormor vill att jag gör det. Så jag gör det, försöker.
God jul.


Kommentarer
Postat av: sam

Ja precis, hon är ingen "diva kändis" utan kör sitt eget race, hon går inte med smink dag ut och in, utan hon bryr sig inte hur hon egentligen ser ut framför tvn. En väldigt bra förebild för oss unga tjejer, jag ser upp till henne mycket nu och bandet, dem är så härliga!

:D och det ger mig också mer hopp att veta att vi delar samma tro, när det gäller gud :)

2009-12-23 @ 19:29:21
URL: http://oneoftheboysx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0