Trying to prove to us it's real.

Har inte skrivit något här på väldigt länge.
Har inte haft något insperation.
Så här brukar det vara för mig. Ingen konstigt alls.
Skrivande varierar. Upp och ner.

11 dagar kvar till julafton. Lite ångest.
I år längtar jag verkligen inte dit.
Men det blir säkert bra när vi är där. Hoppas jag.

Det är bara den där julhysterin jag hatar.
Affärernas julskyltningar.
Att allt måste vara perfekt.
Vi lurar oss själva.
Julen handlar inte om konsumtion. Nej.
Julen tappade sin innebörd för länge sedan.
Lite sorgligt tycker jag.
För mig handlar julen om julklapps-stress, kvällen-före-julafton-stress och, till slut, en mysig kväll med familj och släkt.

Jag tröttnade på julmusik samtidigt som jag hörde den första jullåten på radion.
De där hurtiga jullåtarna man mår illa av. Du vet säkert vilka jag menar.
Flyr från dem.
Stänger av radion. Höjer ljudet på iPoden när jag är på stan. 
11 dagar till. Sedan slipper jag dem ett tag igen. Skönt.

När julen är över så kommer Nyårs-hysterin.
Åh, så lycklig jag blir...


Kommentarer
Postat av: Sara [Tävling på bloggen!]

Sv; Men du.., det är mina åsikter och tankar.

Jag kräver inte att du ska tycke likadant, hur ska en bra blogg vara för dig då??

2009-12-12 @ 23:25:38
URL: http://februaritjej.blogg.se/
Postat av: sam

jo sant! Fast jag tycker att Riot är lite bättre ^^

Ah ska önska mig den i julklapp! ska bli kul att läsa Stephenie meyers seriösa sida xD

För Twilight är inte så bra skrivet som the host är :)

2009-12-14 @ 16:47:08
URL: http://oneoftheboysx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0