Loose your hunger, you loose your way.

Jag tror att vi alla någon gång har märkt av blickar.
Blickar värderar oss. Scannar oss. Kollar om vi är godkända.
Blir du inte godkänd får du ännu en blick.
Kanske ett hånleende. En viskning när ingen tror du ser.
Jag lovar. Alla har kännt av dem.
Tyvärr.

Klär du dig på ditt eget vis eller har din egen speciella frisyr får du fler blickar. Höjda ögonbryn.
Jag absolut älskar männsikor som har egen, speciell stil.
Människor som törs gå sin egen väg.
Människor som inte bara smälter in i mängden.
De som vågra synas och inte skämms för det.
Jag beundrar dem.

Jag fick själv en sådan blick, som jag beskrev, idag.
En värderande blick.
Jag vet att jag inte blev godkänd. Det syntes tydligt.
Till och med ett litet hånleende fick jag.
Men jag höjde mitt huvud och log. Gick vidare.
Kände mig självsäker.
Jag önskar att man alltid kände sig så självsäker.


Broder Daniel - Shoreline
Fin låt, fin text. Inspererande som tusan!

Kommentarer
Postat av: Therese

när fick du de? <3

2009-12-18 @ 17:46:21
Postat av: Anonym

Man blir så jävla trött på sånt folk! Bra att du inte tar åt dig och fortsätter vara dig själv <3

2009-12-21 @ 22:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0