Already as heavy as can be.

Is it overwhelming
To use a crane to crush a fly?
It's a good time for Superman
To lift the sun into the sky
Cause it's getting heavy
Well I thought it was already as heavy as can be

Tell everybody waiting for Superman
That they should try to hold on best they can
He hasn't dropped them, forgot them, or anything
It's just to heavy for Superman to lift

Jag vet. Jag hatar också när folk lägger in alldeles för långa låttexter. Jag läser dem sällan. Men det här är inte en hel låttext. Det är är ingen vanlig låttext. Eller för dig kanske. Inte för mig. Den här förklarar så mycket. Så mycket om mig. Just nu. Den är något jag håller fast om. Något som jag tror. Nej. Tycker. Är sant. San. För mig är Superman inte någon snubbe i blå kropsstrumpa. Som min pappa läste serietidningar om när han var liten. För mig är Superman någon jag tror på. Superman är Gud. Men Gud är Superman också. För han kan göra nästan vad som helst.
Och just nu är det särskilt de två sista meningarna som hjälper mig.
He hasn't dropped them, forgot them, or anything
It's just to heavy for Superman to lift
För Gud glömde oss inte. Det är bara det att sorg tar tid. Han kan inte bara lyfta bort den. På en gång. Vipps. För sorgen är en viktig del av det här. Sorg är det här. Här är hela låttexten. Iron and Wine. Dock en cover. Tror jag.

I morgon är dagen då allt kommer rivas upp igen. Begravning.


Kommentarer
Postat av: jenny

Svar: Det enda hindret som finns när man inte vågar är en själv, och även om man vet om det så hjälper det inte så mycket. Inte för mig iallafall. Jag brukar tänka att jag ska ta saken i kragen och om jag plågas under tiden så får jag göra det, jag liksom straffar mig själv. Inte bra jag vet men det får mig att hålla ut.



Vad betyder pilemarisk föresten? :P

2009-07-29 @ 21:03:50
URL: http://kiwimango.blogg.se/
Postat av: jenny

Tjoho jag älskar nya ord :) Slog upp pillemarisk i ordboken och där stod det Illmarig, fattade ingenting. Sökte lite på lexikon på nätet, hittade antingen samma sak(illmarig) eller ingenting. men så googlade jag och hittade det här : http://arkivnytt.blogspot.com/2007/08/pillemarisk.html Exakt din beskrivning! :D :P

2009-07-30 @ 00:40:17
URL: http://kiwimango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0