Dreamless sleep will fall.

En jobbig dag. En sån där som inte riktigt vill vara med. En sån där man bara vill hoppa över. Somna om och ignorera. Och somnade, det gjorde jag. Vaknade för sent. Fick stressa. Lunch vart frukost. Middag vart lunch. När blir det frukost? Sen. Senare. Kanske blir det frukost i morgon? Om jag har tur. Frukost och en bok. Fint.

Jag älskar skivaffärer. Jay's. Skivbörsen. Jag kan fördriva tid. Njuta av allting. Kolla på människorna som är där. På en del syns det på. Att de lever för musiken. Köpte till slut skivor. Två stycken. Tre egentiligen. Vart glad när jag hittade en  dubbel med Iron& Wine. En massa matreal som tidigare inte getts ut. Vardagslycka. Dagen vart lite bättre.

Mitt rum är nästa tomt. Ser dött ut. Är rätt dött där. Har flytta in i gästrummet. Den blåa färgen jag älskade så mycket när jag var liten ska väck. Bort och iväg. In med renoveringstapet och vit färg. Måla taket. Elementet. Dörrlister. Allt ska målas. Gömma allt gammalt. Då syns det inte. Vad är det egentilgen som ska gömmas? Ingen vet.



Kommentarer
Postat av: Carolina

varför bestämde du dig för att måla om?

2009-07-07 @ 13:22:00
Postat av: Hanna

har helt enkelt tröttnat på färgen... den är ju rätt... intensiv.

2009-07-07 @ 17:43:36
URL: http://breatheuntiltomorrow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0