the past i know.

laleh var min första musik-förälskelse.
jag såg coverarten till hennes självbetitlade album 'laleh' och på något vis fastnade bilden på min näthinna.
pappa och jag fick gå tillbaka till skivaffären samma dag och köpa albumet.
jag hade ingen aning om vem laleh var. vilken sorts musik hon gjorde.
men det var något med skivan. något som gjorde att jag var tvungen att ha den. 

och nu i efterhan är jag så glad för det. så jätte glad.
laleh är en människa jag verkligen ser upp till. 
hon är sig själv. alltid. 
vid intevjuer slänger hon inte bara ur sig svar. man ser hur hon tänker. noga. innan hon svarar. varje gång.
varje svar kommer från ett ställe djupt inne. 

lika så hennes texter. de berör. 
precis så som texter ska. 




 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0